No specific titile, random

 Assalamualaikum and salam sejahtera everyone.


Biasa lah, bila dah lama sangat balik asrama, mestinya banyak benda kita nak cerita kan. Ok mula mula sebenarnya aku nak membebel dulu then baru nak cerita pasal apa yang berlaku kat SBS and AKSB lah kan hehew. Tapi tapi tapi tapi ada baiknya aku cerita dulu then baru membebel. Kalau tak nanti aku lupa nak cerita apa.
 

Okay first thing first, hm hari-2 hanya seperti biasa. Just first week kat hostel yang minggu tak balik tu agak hard sebab telah dibebani homework yang sangat melimpah ruah sehinggakan quote -- Pergi dengan harapan pulang dengan kejayaan boleh tukar jadi datang dengan harapan pulang dengan homework. Satu hari takdapat homework tu memang miracle dan aku tengah tungga that day. Bila lah nak terjadi. Rasanya takkan. Lagi-2 dalam class aku memang tu semua angan-2 jelah kan. Kadang-2 aku terfikir nak masuk class Meranti ambik art kan senang takpayah nak belajar chemistphysicsbio. Tapi lukisan aku semua macam hampeh! Langsung tak creative. Takpelah, aku selalu pegang susah-2 dahulu, senang lenggang kemudian. So chillah! Yang dapat reward nanti aku jugak. So apahal nak bising kan? And the next thing aku kena kurangkan mengeluh -.- aku ni memang macam ni kot taktahan ujian. Hm redh jelah Allah tengah uji tu.

Hari sabtu tu ada sekolah ganti, I mean sabtu yang takbalik tu lah. Hari tu ada gotong royong perdana. Apa je pun, kemas class and buat borad persatuan, unit uniform and sukan and rumah sukan. Tu jelah. Aku kena buat board Bola Baling. Bla-2 whatever jelah malas nak cerita lagi. Then ahad tu pun ada Maulidur rasul and Floor 1 aspuri dapat no. 2. floor 1 aspura no. 1. congrats :). Tahun depan kalau ada lagi buat lah lagi better. Nak letak gambar sorrylah takbawak camera. Tapi kat Mahsyar nanti takpe kita boleh tengok ramai-2 sama-2. ok deal.

Ok and the school days berjalan seperti biasa. Hari rabu ada oral wooo cuaks meh. Nasib baik luck aku pada hari itu so tak kena lah. Kena Monday ni maybe so gotta hafal my oral wehehe. Cikgu Cuma nak check on fluent dalam percakapan je, bukannya kekuatan nak memorise waaha. Apa-2 jelah. Kena practice depan cermin. Ehem. Ahaha. And petang rabu tu ada koko, pandu puteri buat explorace, aku jaga station last. Takde apa yang best pun, semua macam biasa je. And the next day, khamis, petang tu makan cupcakes! Awesome kan, sebab ada college datang nak buat promo college dia sambil tu dia buat demo nak decorate cake, lepas dah siap tu pun apa lagi melantak jelah. Banyak lah jugak, 2 cupcake. HAHA. Eleh dua je pun tak effect kegemukan badan aku. Dah lah tu sensetivenya pun adoi -.- lepas tu pun datanglah jumaat dan harini lah hari itu.

Hm, seriously form 4 ni sangat hard. Kepada form 3, sila enjoy life anda selagi masih mampu. Sebab lepasni mana ada dah. Lepasni kalau nak tertidur dalam class pun mata kena tahan. Sebab takut benda-2 baru yang nak dibelajar tu tak masuk dalam kepala, habislah ketinggalan. Oh ye, dah hari rabu haritu, baru try buat karangan yang panjang tu, mau patah tangan nak menulis oi. Sampai 700++ patah perkataan. Tahu lah tu pun kira sikit kan bagi some people, tapi bagi aku yang first time ni rasa macam WOW kagum gila taksangka aku mampu tulis banyak ni. Memang lama lah jugak siapkan, mau 2 hari. Time exam nanti macam mana lah kan. Memang kena perah otak kasi habis lah kan. Peribahasanya lagi, perenggannya lagi, perkataannya lagi. Mau stress sebab buat karangan je. Lepas tu bila dah tekankan sangat, then lepastu lagsung takda flow dah karangan tu habis kucar kacir semua benda. Dah 2 pages aku koyak senan takpuas hati dengan karang aku -.- haha rasa macam annoying kan tapi biar lah sukahati I lah kannnn amboi.

Oh ye, harini (jumaat) makcik Syuhaidah Zokri text meee. Wowho excited tapi nak reply tu je credit dah habis. Sungguhmenyedihkan dan memilukan. Esok lah aku reply kalau panjang umur. Haha doakan lah panjang umur. Amin. Oh ye dia ada lah cerita sikit-2 pasal MAKTAB dia tu. Haha aku teringat Faktab. K abaikan jelah. Hm k sambung. Kedengaran dia seperti bahagia je. Tak kurang lebih macam aku lah, bahagia jugak lah, tapi diapun sama pressure dengan aku. Biasa jelah tu. Form 4 kalau tak pressure tu maksudnya korang memang mengaplikasikan perkataan HONEYMOON year untuk form 4 ni. Kalauaku, aku tak sanggup. Serabut otak aku nanti nak SPM. Sorry lah takboleh nak buat apa sebab ilmu je penyelamat kita dunia akhirat, tapi kalau tak amal pun apa gunanya. Kan. Ayat bagus-2 aku yang agak baku ni semua effect buat karangan panjang tu lah. Ok dah lah tu stop pasal study, sekarang aku nak ceghito pasal bie.

Haha hii bie, I tahu bila you baca benda panjang-2 ni mesti you tunggu I mention nama you kan. Haha. Dalam seminggu tu kat hostel paling kurang pun mesti I akan call you 2 kali. Haha rindu nak otp, rindu nak jumpa, rindu nak gossip sama-2 apa semua kan. Hm sekarang ni pun you takda kat sini, tapi esok you balik. Plannya macam nak jumpa tapi rasanya memang takboleh, esok I keluar do. Weeeeeeeeei rindu gila nak mati ni, and bie, happy monthsarry yang ke dua. 12.2.2012 haritu dah genap kita two months kan bie. Hehew thanks for the gila panjang, jiwang but sweet text tu ;) yeah, me akan salin dalam diary and baca bila bila I nak ok hehew. Bie, anyway, thanks ada dengan orang for two months ni, dengar cerita orang semua. Then you banyak membebel-2 mengalahkan mama I haha tapi ok I ikut cakap you ok. Hm and surely yes relationship kita akan lama as you wish : ) Its because me love you so much hehew. Takkisahlah alah kira normal lah tu I ada crush, you pun takkan takde an. So kita ni kira fair jelah. Tapi kan kita ni macam dah jarang nak spend time sama-2 dah lah. And lagi bertambah susah sebab I ni dah lah budak hostel kan. Hm sabar jelah. Omai imissyou so badly :’( bila lagi nak macam dulu-2 selalu sangat jumpa. Sedih :(

You, belajar rajin-2 tau, nak SPM kan. And kan I dah ada bagi you essay kat text tu ha you baca lah ulang-2 kali kalau windu. Eish sweet habislah text you wish monthsarry kita tu, omei glad to have you in my life lah bie. Sayang you gila-2 lah kan. Kjiwang jugak. Nak diikutkan you memang takpernah hilang dari kepala I lah kan memang asyik teringat you 24/7. and and naksangat OTP pastu gelak-2 selalu, dah lama gila tak gelak-2 sama sama kan, hm. Kalau I call pakai public pun for sure sekejap-2 je kan, kalau lama-2 I kena beli ah public phone tu pastu guna sukahatii bila I nak HAHA macam tu baik bawak phone je datang asrama, tapi takberani wei, lagipun rumah aku bukannya kat Kelantan. Haha. Andbila balik ni bila tengok-2 dramas ke filem ke then kalau macam ada yang couple tu alahaiii teringat kat you :’( hm, bila lagi kita nak macam dulu ni bie? Takpelah kan nanti ada cuti panjang. Haha. Nanti boleh jumpa lagi, tu pun kalau panjang umur. Me so sorry kalau ada buat you terasa hati kat I ok. Haha I ni memang cengitu cakap main lepas je. Haha. Apa-2 jelah.oi me waiting you to call me ni. Takkisahlah kalau taktidur whole nightpun. Me still waiting for you.

Oh and yang ni pulak untuk public. Aku kalau masa mandi kan menstilah berangan. Aku rasa semua pun lah kan. Berangan pasal kenapa zaman sekarang ni semua tak kena. Orang senyum salah, tak senyum salah. Tutup aurat salah, tak tutup aurat pun salah. Part yang ni aku kata macam ni sebab, certain orang zaman sekarang ni kata “Alah, dia tu jadi macam tu sebab tut tut tut.. pot pet pot pet bla bla bla” mengumpat taktentu hala. Padahal diri sendiri anda tu jugak taklah betul sangat. Kalau orang tu dah takbetul, daripada kau kutuk belakang dia, baik kau tegur, dosa dia habis, dan kau pun takdelah dosa mengumpat. Tegur boleh, tapi elok-2. jangan sampai berdendam. Yang ditegur tu pun mestilah terima, jangan asyik nak condemn je. Manusia ni memang takpernah nak puas hati. So tutup mata bukak MATA HATI. Jangan jadi tak matang. Fikir tu rasonal lah sikit, jadilah manusia yang optimis. Ok lah kat sini ada satu tips, apa pun sebeblum tidur korang mesti kena muhasabah diri. Fikir apa yang korang dah buat satu hari tu, lepas tu istighfar banyak-2. kalau perlu nangis pun, nangis jelah. Sebab atleast korang ada sedar kesalahan korang tu apa. Kan. Daripada terus menonong je buat salah tu, tak sedar-2. and lagi teruklah kalau orang dah pun tegur tapi buat dek je. Itu ikut suka kau lah, ok. Apa-2 pun kesedaran diri tu penting. Ingat ye itu semua.

Hm nak cerita pasal apa lagi ye. Oh ye, ada lagi satu, tapi itu hal secret jelah ceriatin peoplejelah yang aku cerita nanti. Hahaha. Ok dah lah tu, mengantuk gila ni. Anyway, panjang kan post? Melampau ya amat, biasalah tu bila dah terlalu excited macam gini lah jadinya. Apa je ye homework? Oh ye, ada peka physics and latihan chemist. Whoa me so sleepy, tapi kena tunggu bie call baru boleh tidur. Kalau dah terlelap tu sorry again lah ok my dear :’) k me waiting.

K bai, its done here.
 Mata pun dah half ni -.-


 Haha so true. 

Last !

Wasalam ♥

No comments:

Post a Comment