//# Lifeless Friday

 Assalamualaikum. 

Neh. Pada suatu hari, ada si budak degil setelah dikejut oleh mamanya pada waktu Subuh untuk solat dan bersarapan dan makan ubat. Setelah itu mamanya pergi ke tempat kerjanya dan sebelum itu dia telah berpesan kepada si budak degil supaya tidur dan don't you ever ever online. Tetapi si budak degil takboleh tidur dan si budak degil telah pun online. Sorry mama. Hm. Takboleh nak lelap mata langsung. Tapi kepala pening macam asdfghjkl. Lifeless. Neh.



Sesaja main apps kat facebook. Kembang aku dia kata cemni. Kbai.

 Taknak masuk Hospital lah sakai -.- Aku nak cuti.
Astaghfirullahalazim.

//
Imam Ali ar-Ridha as berkata, “Sakit bagi orang mu’min merupakan penyucian (atas dosanya) dan juga rahmat. Tetapi bagi orang yang ingkar, sakit adalah ’azab dan laknat dan sesungguhnya penyakit bagi seorang mu’min adalah penghapus dosa.” (Bihar al-Anwar 81 : 183)

Rasulullah saww bersabda, “Sesungguhnya penyakit itu membersihkan jasad dari dosa-dosa sebagaimana alat peniup pandai besi membersihkan karat dari besi.” (Bihar al-Anwar 81 : 197)

Ditanyakan kepada Amirul Mu’minin as tentang penyakit yang menimpa seorang bayi, beliau menjawab, “Itu merupakan penghapus dosa (kafarat) bagi orang tuanya.” (Bihar al-Anwar 81 : 186)

Allah Ta’ala berfirman (di dalam hadits Qudsi), “Ahli taat-Ku dalam jamuan-Ku, dan ahli syukur-Ku dalam limpahan-Ku, dan ahli dzikir-Ku dalam nikmat-Ku, tapi ahli maksiat kepada-Ku tidak ada bagian untuk mereka dari rahmat-Ku. Tetapi jika mereka bertaubat maka Aku adalah kekasihnya, dan apabila mereka berdoa maka Aku akan jawab doanya dan apabila mereka sakit, Aku yang akan menyembuhkannya dan Aku akan mengobati mereka dengan ujian dan musibah untuk membersihkan mereka dari dosa-dosa dan cela.” (Bihar al-Anwar 77 : 42)

Innalillahi Wa Inna Ilaihi Rajiun.

  //
Wasalam ♥

No comments:

Post a Comment